dinsdag 21 augustus 2007

Geen Hyves meer

Mijn account op Hyves is verleden tijd. Ik heb nooit veel met hyves gedaan en heb vanavond besloten dat ik niet langer enige aanwezigheid op die site wilde hebben.
Waarom niet?

De 'user experience' is ronduit afschuwelijk. De site is, vooral 's avonds heel erg traag. Als oplossing hebben ze een diverse vormen van caching ingezet, met als gevolg dat heel veel van de functionaliteit niet of onvoldoende werkt. Als het aanpassen van een foto op de ene pagina wel gelukt lijkt te zijn en op de pagina daarna staat de oude er weer, dan doe je toch iets fout als website. Wijzig je iets in je profiel en ga je direct weer terug, om nog een keer je profiel aan te passen, dan staan de oude gegevens er gewoon weer. Zoiets is gewoon niet acceptabel.

Het bouwen van weboplossingen is mijn dagelijks werk en als ik dan iets als hyves tegenkom, dan krijg ik last van plaatsvervangende schaamte.
Je kunt het vrienden niet aandoen dat ze naar een dergelijke site moeten om op de hoogte te blijven van hoe het met je gaat en om met je te communiceren. Dus mijn profiel zul je daar niet meer vinden.

Gelukkig heb ik een blog waarvoor je niet eerst hoeft in te loggen bij Hyves en kun je hier ook zien wat ik doe (Jaiku), kan ik alle gadget en foto's toevoegen die ik maar wil en heb ik volledige controle hoe de layout er uit moet zien en wat ik wel en niet wil tonen.

Kortom, mijn blog is veel beter dan Hyves. :-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Flauw hoor om het zo over hyves te hebben....Ik herinner mij nog een gammele SMP portal laten we het daar eens over hebben....
Volgens mij heb je gewoon te weinig vrienden :)

Anoniem zei

Die smp portal was zo gammel omdat het met dat gammele product van HP moest praten meneer anonimem.
Je hebt zelf het zinked schip verlaten.

on topic: matthijs nu heb ik wel weer een "vriend" minder

Barry

Anoniem zei

Hyves licht er weer eens af (tot vanach 4:00, 'voor onderhoud'zeggen ze... *grrrr*
Toen ik er nét achter kwam tikte ik uit verveling "géén hyves meer!!" in bij google en kwam op je blog terecht :-)

Hyves heeft nooit écht goed gelopen maar het blijft iets verslavends hebben :$

Sijtske